کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
گزارش نشریه آمریکایی از آمار مشارکت زنان در انتخابات | نامزدی زنان بیشتر از تمام دوره‌ها

گزارش نشریه آمریکایی از آمار مشارکت زنان در انتخابات | نامزدی زنان بیشتر از تمام دوره‌ها

  • کد خبر: ۲۱۵۱۱۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به تأیید صلاحیت ۱۷۱۳ زن به عنوان نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت که نامزدی زنان در این دوره رکورد زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی تحلیلی نوشت تعداد زنانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران نامزد شده‌اند بیشتر از تمام دوره‌های دیگر انتخاب مجلس است.

این نشریه آمریکایی نوشت نام حدود ۱۷۱۳ زن در فهرست افرادی که از سوی شورای نگهبان برای نامزد شدن در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند وجود دارد که این رقم دو برابر تعداد زنانی است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به عنوان نامزد انتخابات حضور پیدا کردند.

نیوزویک نوشته است با این وجود زنانی که برای راه یابی به مجلس امیدوارند، بخش کمی از ۱۵۲۰۰ نامزدی که برای ورود به مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند را تشکیل می‌دهند.

عفیفه عابدی، یکی از نامزد‌های زن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با این نشریه گفت: واقعیت این است که ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشور‌های منطقه محسوب می‌شود. شاخص‌های بسیار خوبی در ایران در زمینه کارآموزی، مشارکت سیاسی و اجتماعی، آموزش و حتی استفاده از زنان در مناصب مدیریتی وجود دارد.

با این وجود برخی از افراد معتقدند مشارکت زنان در سطوح بالای قدرت در مقایسه با تخصص و مشارکت اجتماعی آن‌ها کافی نیست. برنامه من در مجلس به دست گرفتن نقشی تخصصی‌تر در زمینه مسائل زنان و مسائل سیاست خارجی است.

عابدی حضور کم نظیر زنان در بین نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس را نشانه‌ای از شکل‌گیری این تفکر دانست که حضور بیشتر زنان در سطوح حاکمیتی می‌تواند به ایران که با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، کمک کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.